Aankomst in Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Aankomst in Peru - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Aankomst in Peru

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

08 September 2015 | Peru, Huaraz

Na een lange vlucht eindelijk geland in Lima. Nostalgie is goed, we zitten in de wijk Miraflores. Morgenvroeg met de bus naar Huaraz, een reis van 8 uur. De bus is comfortabel, het uitzicht prachtig. Afwisselend woestijn en bergen. We stijgen naar 3000 meter. Op tijd naar bed, de volgende dag worden we om 7 uur opgehaald om naar de Llanganuco Mountainbike Lodge te gaan op 3500 meter. Vandaaruit gaan we 2 hikings maken. Eerst wordt nog ons zuurstofgehalte gemeten en dan vertrekken we voor een wandeling naar Quebrada Huaytapallana, een mooi vallei met een gletsjer waar locale bevolking ijsblokken komen halen om te verkopen. De tocht gaat tot een hoogte van 3828 meter. Het valt niet mee om op hoogte te lopen. Terug lekker in de hangmat en 's avondspits lekker gegeten met de andere gasten. We hebben een zeer ervaren gids, Freddy, die ons goed begeleidt. De volgende dag vertrekken we voor een hike naar Lagoon 69 in Huascaran National Park. De hike gaat naar 4600 meter. Na een zeer hobbelige weg langs mooie meren komen we aan op het startpunt. Het pad voerde eerst door een grasvlakte met overal stroompjes en koeien,waarna de weg steil omhoog gaat naar een eerste meer op 4200 meter. Het is zwaar om op deze hoogte zo'n inspanning te leveren. Na de lunch vertrekken we voor de laatste 400 m klim waar we nog ruim een uur over doen. Maar de beloning is groot, wat een omgeving, wat een kleuren !!
We horen het kraken van de gletsjer aan de ander kant van het meer en het neerstorten van rotsen.
Na een kwartier genieten lopen we in 2 uur terug naar beneden.

• 08 September 2015 - 17:54

Wim K:

Wat een "hoogte punt". Bedankt voor de foto's via de app

• 08 September 2015 - 18:20

Elsbeth:

Ha Jos,
    Heel veel plezier in Peru. Wat een "heftige" hike meteen in het begin! Sportvrouw ben je!
    veel groeten, ciao

• 08 September 2015 - 18:52

Hanneke:

Het verhaal klinkt goed, maar de foto's die hierboven beloofd worden kan ik niet openen. Kan misschien alleen op een computer?

• 08 September 2015 - 21:02

Jan K.:

Leuk verhaal!!! Tsja, dat moeten we nu allemaal missen, maar ik probeer via Youtube een beetje bij te blijven met de plaatsen waar jullie je bevinden. Ben ik er toch een beetje bij. Al veel gedaan, terwijl jullie pas een paar dagen weg zijn. De foto's zijn inderdaad helaas niet te openen.

• 09 September 2015 - 07:55

Pieter Klinkenberg:

Nou Jos, dat is wel even anders dan hier een rondje over het strand en de duinen te lopen.
    Wat een enorme hoogtes overwinnen jullie daar. Ik blijf jullie volgen, een unieke reis! gr. Pieter

• 09 September 2015 - 12:10

Tom Vollebergh:

Ha Jos, prachtige beschrijving! Leuk om te volgen. Mooi start gemaakt al. Veel plezier, grtjs Tom

• 10 September 2015 - 11:32

Jan K.:

Mooie foto's. Is de laatste jullie hostel?

• 10 September 2015 - 17:44

Esther:

Gaaf, Jos!!!,
    Leuk om jullie zo te volgen!
    En wat een prachtige foto's!
    Enjoy!

• 11 September 2015 - 14:03

Marlies :

Eindelijk! Iemand is zo slim geweest om me een mail te sturen! Waarvoor dank!
    Nu kan ik jullie volgen gelukkig!

Leuk om jullie verhaelen te lezen en de fotos zien er werkelijk adembenemend uit!

Veel plezier met het volgende stukje van de reis! En ik lees graag meer!

Groetjes Marlies xx

• 13 September 2015 - 14:01

Heleen:

Mooi, mooi, mooi. Veel plezier.