Colca Canyon en condors spotten - Reisverslag uit Chivay, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Colca Canyon en condors spotten - Reisverslag uit Chivay, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Colca Canyon en condors spotten

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

14 September 2015 | Peru, Chivay

Na nog een dag Arequipa uitgebreid te hebben bekeken, gaan we op weg naar de Colca canyon. Eerst nog even iets over onze dag in Arequipa. We besluiten om 's morgens de wandeling van het boekje over Peru door Arequipa te lopen. ' s middags gaan we het klooster bekijken waarom Arequipa bekend staat (Monasterio de St. Catalina).
Omdat de nonnen bij de stichting kozen voor complete afzondering van de buitenwereld ontstond een stad in een stad waar op het hoogtepunt 100 nonnen woonden. Een stad geschilderd in mooie kleuren rood en blauw, nauwe straatjes en mooie woon- en werkvertrekken. Prachtig om te zien (foto's volgen nog ;-))
De dag erop vroeg opgehaald voor de trip naar de Colca Canyon op zo'n 160 km ten noorden van Arequipa. De weg voert door een woestijn landschap met ruige rotsen en over een pas op 4900m.
Onderweg verschillende stops waarbij de gids verhaald over de geschiedenis van de streek.Na aankomst in het hotel stond een uitgebreid buffet voor ons klaar waarna we een wandeling door het dorp maakte en een bezoek brachten aan een thermaal bad.
Heerlijk relaxen in water van 39 graden.
De volgende ochtend om 6.00 vertrek naar Cruz del Condor, een punt in de Canyon waar in de ochtend na het opwarmen van de rotsen de Condors van de thermiek genieten.
Ondanks de vele toeschouwers lieten de Condors zich toch zien en hebben we er zelfs een op foto kunnen vastleggen.
Na wat stops om van het uitzicht te genieten, prachtige landbouw terrassen van soms wel 1500 jaar oud, rijden we terug naar Arequipa. Morgen vertrekken we naar Chili.

• 14 September 2015 - 07:03

Wim:

Gisteren avond laat was het een erg slechte verbinding met FaceTime, maar na dit verslag ben ik toch weer op de hoogte. Alles Ok hier. Op naar Chili.....

• 14 September 2015 - 08:15

Jan:

Leuk verhaal weer. Mooie tochten, veel nieuwe indrukken. Fijn iedere keer weer zo'n stuk te lezen. Goeie reis naar Chili!!!

• 14 September 2015 - 09:06

Pieter Klinkenberg:

Gelukkig, de foto's beginnen ook binnen te druppelen, aardige hoogte een pas van 4900 meter! Denk dat ik aan de zuurstof zou moeten... gr .Pieter.

Corien, Jos en Paul

We maken met z'n drieen(Jos, Corien en Paul) een rondreis door Peru. We beginnen in Lima en reizen via Huaraz, Arequipa, zoutvlaktes, woestijnen en canyons naar Machu Pichu We komen in de LaPaz, hoogstgelegen hoofdstad ter wereld en in de Heilige Vallei van de Inca's. We zwemmen in warmwaterbronnen en bibberen van de kou op de zoutvlakte.

Actief sinds 19 April 2009