Arica aan zee - Reisverslag uit Arica, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Arica aan zee - Reisverslag uit Arica, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Arica aan zee

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

15 September 2015 | Chili, Arica

Met de bus naar Tacna aan de Chileense grens, waarna we overstappen op een taxi om de grens over te steken(in een taxi minder mensen dus minder kans op problemen aan de grens!).
Arica is een 'moderne' stad , die erop het eerste gezicht niet interessant uitziet. We hebben 1 overnachting hier. We beklimmen een rotspunt aan zee met mooi uitzicht over de stad. Allerlei generaals worden er geëerd waaronder Pinochet(!?)
Er vliegen gieren rakelings over die we op de foto proberen te vangen.
Na de lunch besluiten we het haventerrein te verkennen. We komen langs viskraampjes waar de vangst van de dag word schoongemaakt en verkocht (Paul blijkt gisteren zwaardvis gegeten te hebben). Op het haventerrein lopen we naar het water en zien we tot onze verbazing pelikanen op de dakranden zitten.
En in het water ligt een groep zeeleeuwen te wachten tot er van de kant visresten worden gegooid. De dieren liggen tussen het plastic afval, best een treurig gezicht. Maar wel prachtige dieren om te zien. We blijven foto's knippen; vooral Corien weet van geen ophouden. Een haven is geen moment saai. We maken een tocht op een boot om de haven vanaf zee te zien en zien zeeleeuwen op boeien in zee dobberen.
We eten nog wat en gaan met de taxi naar het busstation om de nachtbus naar San Pedro de Atacama te pakken; een reis van 11 uur(gelukkig de laatste nachtbus).

• 16 September 2015 - 21:51

Jan:

Jullie zijn terecht gekomen in een wereld die we eigenlijk hier niet kennen. Daarom ook zo indrukwekkend, omdat alles anders is dan wij hier in Europa gewend zijn. Mooi om op deze manier jullie reis mee te kunnen maken :)

• 17 September 2015 - 03:56

Wim:

Gelukkig zitten jullie ver, meer dan 1000 km, van het gebied waar vannacht aardbevingen hebben plaats gevonden. Dat is in de regio van het plaatsje Illapel,
    200 km boven Santiago. (Las dit bericht vannacht op nu.nl)

Greetz en veel plezier daar in de woestijn, Wim

• 17 September 2015 - 17:00

Elsbeth:

Hallo Jos,
    In 1985 was ik ook 's in Arica. In mijn herinnering waren 't zeehonden in de haven; op jullie foto's zie ik 't nu ook: het zijn zeeleeuwen. Geniet van jullie reis!

Corien, Jos en Paul

We maken met z'n drieen(Jos, Corien en Paul) een rondreis door Peru. We beginnen in Lima en reizen via Huaraz, Arequipa, zoutvlaktes, woestijnen en canyons naar Machu Pichu We komen in de LaPaz, hoogstgelegen hoofdstad ter wereld en in de Heilige Vallei van de Inca's. We zwemmen in warmwaterbronnen en bibberen van de kou op de zoutvlakte.

Actief sinds 19 April 2009