En nu de natuur in - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu En nu de natuur in - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

En nu de natuur in

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

03 Januari 2010 | Argentinië, Puerto Pirámides

Gisteren vroeg op (5.00) om met het vliegtuig naar onze volgende bestemming te gaan Puerto Piramides op het schiereiland Peninsula Valdez, zo´n 1400 km ten zuiden van Buenos Aires. Na een voorspoedige vlucht met de huurauto naar het hotel en meteen door om het park in te gaan om alvast een deel te bekijken. Het park is 100x75 km en over onverharde wegen heb je flink wat tijd nodig. Onderweg zien we guanacos(een soort lama) en nadoes(een loopvogel). Eerst naar Punta Northe om de zeeleeuwen te bekijken.
Op de parkeerplaats scharrelt een gordeldier rond op zoek naar toeristen die per ongeluk brood laten vallen en verder naar Caleta Valdez voor de pinguins. Je kunt niet bij het strand komen, maar de pinguins maken hun nesten in zelf gegraven holen dicht bij het hek, zodat je ze van dichtbij kunt zien. Bij Punta Cantor zou je zee-olifanten moeten kunnen spotten, maar we zien ze niet. Als we vandaag teruggaan blijkt waarom : de karakteristieke mannetjes zijn weg tot september en op het strand blijven de vrouwtjes en jongen achter en die verwar je makkelijk met zeehonden.

• 03 Januari 2010 - 22:14

Wim K:

De puintuinen en die monumenten rommel werd natuurlijk ruimschoots gecompenseerd door het bezoek aan de startplaats van de Dakar rally. Nu jullie dit achter de rug hebben, kunnen jullie lekker gaan genieten van de natuur!
    Groeten, Wim Kerseboom

• 04 Januari 2010 - 08:50

Hanneke En Kids:

ja, dit spreekt ons wel wat meer aan dan de stadsgezichten.

groeten Hanneke, Kasper Tom en Guus

• 04 Januari 2010 - 10:30

Bertine En Johan:

Hoi Jos, Paul en Corien,

Voor jullie de beste wensen voor 2010! Volgens mij hebben jullie al een fantastische start gemaakt. Mooie foto`s en verslagen. Kijken uit naar jullie volgende verslag. Geniet ze! Liefs, Bertine en Johan

• 04 Januari 2010 - 16:47

Jacqueline M:

Hoi Paul, Corien en Jos
    Leuk deze verslagen te lezen. Een grote toegevoegde waarde aan jullie reis. Ben vorig jaar ook in BA geweest. Heel herkenbaar. Die beesten is wel even wat anders. Ik wens jullie heel veel plezier en blijf de verslagen met genoegen lezen. Nog een gelukkig nieuwjaar en groeten,
    Jac M.

• 04 Januari 2010 - 21:56

Coen:

Hoi Paul, jos en corien nog de beste wensen voor 2010.Wat is het toch heerlijk om het nieuwe jaar zo te beginnen met zo'n heerlijke reis! Ben harststike jaloers op jullie, het begint te kriebbelen om weer terug te gaan naar Argentinie. Ben benieuwd of jullie nog walvissen zien in Valdez, ik hoop het wel.

gr Coen + Marian

• 05 Januari 2010 - 18:16

Yves En Svyntha:

Hallo,
    we volgen jullie met veel plezier.
    Bonne continuation.

• 05 Januari 2010 - 20:14

Lenn, Paul En Bea:

wat een grappig gezicht dat gordeldier (lijkt vanaf de foto een grote pissebed op pootjes).
    Prachtig om die bijzondere dieren van zo dichtbij te kunnen zien.
    Geniet ervan en we lezen jullie volgende ervaringen weer met plezier.
    Hier is het weer ook prachtig, alles wit bedekt door een laagje sneeuw, vorst, niet te koud, overdag zonnetje erbij, bijna goede condities om te kunnen schaatsen op natuurijs. Ja, worden jullie nu ook een beetje jaloers op ons?

liefs, Lenn Pauel en Bea

• 05 Januari 2010 - 21:30

Jan:

Vanavond samen met Lenn op de globe gekeken hoever Ushuaia van Nederland ligt en dat is nog indrukwekkender dan gewoon in de atlas. Dat vond Lenn toch ook wel. Prettige reis verder!!!

Jan

• 05 Januari 2010 - 21:51

Elsbeth:

Hallo Jos, Paul en Corien,
    Allereerst veel geluk en gezondheid voor 2010!
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen!
    Ja, ik ben echt jaloers op jullie, mooi weer, prachtig land en indrukwekkende natuur!
    veel groetjes en heel veel reisplezier!
    Elsbeth

• 06 Januari 2010 - 11:06

Marlies:

hallo Corien,Jos en Paul;
    natuurlijk allemaal een goed 2010 gewenst. Wat ziet het er goed uit daar! veel plezier en horen weer snel van jullie!

groetjes Marlies.