Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Fin del Mundo

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

06 Januari 2010 | Argentinië, Ushuaia

Na een spectaculaire landing, tussen de bergen en boven het Beagle kanaal, zijn we in Ushuaia aangekomen. Het vliegtuig had een uur vertraging dus bij aan komst in het hotel is het al bijna donker. Het is dan 23.00 uur plaatselijke tijd. Da dagen zijn lekker lang. Het weer is wel even wennen, het is zomer maar wel 10 graden en er staat regelmatig een harde wind. De eerste dag in Ushuaia gaan we wandelen in het nationale park, dat is erg mooi en als voorbereiding op Torres del Paine lopen we 12 kilometer. Helaas missen we de bus terug naar het dorp. Na wat tips van verchillende busjes is er eentje die ons meeneemt. De mensen zijn hier overweldigend aardig. In Ushuaia aangekomen gaan we het plaatsje bekijken en bezoeken we het Prison Museum en het End of the World Museum. Erg interessant allemaal. Ushuaia is een behoorlijk toeristisch plaatsje en ziet er kleurrijk uit met zeer gevarieerde huizen en een kleine haven. De volgende dag hebben we een dagvullende tour geboekt. ´s Morgens om half 10 gaan we met de boot het Beagle kanaal op en gaan eerst een vogelkolonie op eeneilandje behijken, daarna naar een eilandeje met wat pinguins en zeeleeuwen, wat vlakbij de vuurtoren ligt. We varen nog een uur verder en daar wordt de boot op het starnd gevaren en kunnen we een pinguinkolonie van dichtbij bekijken. Ald dze uitgebreid gefotografeerd zijn gaan we weer verder naar Estancia Haperton en krijgen daar een rondleiding. Het is een prachtige omgeving waar de voormalige woning van de familie Haperton staat. Na een paar uur te hebben rondgelopen worden we met de bus opghaald om via 4 stops naar Ushuaia terug te gaan. De eerste stop is bij bomen die voortdurend door de wind geteisterd worden. Ze zien er mooi uit, de 2e stop is bij een beverburcht en beverdam, ook hier weer erg mooi, de 3e stop is op de Garibaldi pas met uitzicht op het grootste meer van van Terra del Fuego, de 4e stop is bij de enige Husky trainer van Argentinie, die 70 honden traint. Het weer was erg winderig en behoorlijk koud. Morgen gaan we naar Punta Arenas en verder naar Puerto Natales.

De foto´s houden jullie nog tegoed, want op deze PC kunnen we geen foto´s toevoegen.

P.S. Het kan nu wel een week stil worden want we gaan Chili in en een huttentocht lopen in Torres del Paine en daar zal waarschijnlijk geen internet beschikbaar zijn.

• 07 Januari 2010 - 17:18

Pieter En Linda:

Geweldig Jos en Companen, jullie reisverhalen, we volgen jullie van tij to tijd en dit is nou zo'n reis om nooit te vergeten, die zou ik zelf ook willen doen, maar jij doet het!

We blijven jullie volgen en vanuit een koud met met sneeuw overladen Bergen aan Zee de groeten,

Linda,Pieter,Fabian

• 07 Januari 2010 - 19:02

Lenn, Paul En Bea:

Hallo Jos, Corien en Paul,

we zijn benieuwd naar de mooi foto's die jullie vast en zeker gemaakt hebben, de beverkolonie met de beverdam wekt onze nieuwsgierigheid.
    Veel loopplezier tijdens jullie huttentocht. De mooie namen van al die plaatsen/dorpen onthouden we niet zo goed.

tot het volgend verslag, groetjes Lenn, Paul en Bea (x voor Jos)

• 07 Januari 2010 - 20:30

Yorick:

hallo mama, paul en jos

ik heb net gegete bij peter en katrien, was lekker en nu ga ik wie is de mol kijke
    daag

• 07 Januari 2010 - 22:19

Henriëtte:

Hoi Corien, Paul en Jos,
    't Is inderdaad een reis die je zelf zou willen maken! Wat een fantastische reisverslagen en foto's.
    Het gedeelte dat nu komt (al dat lopen...), dat trekt me helemaal niet.
    Veel succes en tot gauw.
    Liefs, Jet

• 08 Januari 2010 - 09:05

Jan En Svyntha:

Dat zal ook een heel mooi gedeelte van de reis geweest zijn 'at the end of the world'. Maar volgens de boeken moet de komende dagen ook weer spectaculair worden met prachtige wandelingen. Ben weer benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's.
    Liefs vanuit een wit en koud Nederland.
    Svyntha en Jan

• 08 Januari 2010 - 11:52

Heleen En Robert:

Hoi, hoi Alledrie,

Wij zijn ook zeer benieuwd naar het volgende reisverslag met foto's. Spannend allemaal. Jaren geleden had Nicholas Hulot een programma op TV dat heette "Ushuaia", heel interessant.We hebben ongv. dezelfde temperatuur als jullie. Men heeft nu ook voor Z-France sneeuw voorspeld ! Happy walking en tot de volgende keer.
    Liefs,
    Heleen en Robert

• 08 Januari 2010 - 22:40

Rik En Rina:

Hoi Jos en reisgenoten, indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken. Wij kijken heel erg uit naar de foto's, en de nog komende reisverhalen.

Dikke kussen rik en rina