Twee dagen onderweg - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Twee dagen onderweg - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Twee dagen onderweg

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

08 Januari 2010 | Chili, Puerto Natales

Na een fantastisch verblijf in Ushuaia zijn we nu onderweg naar Torres del Paine in Chili om aan onze 5-daagse trektocht te beginnen. Gisteren om 6.15 opgestaan om om 8.00 met de bus te vertrekken naar Punta Arenas, een tocht van 13 uur.
We rijden door gevarieerde landschappen, van uitgestrekte landerijen met schapen en bergen met sneeuw. Onderweg doen we een spelletje nandoes spotten (grote grijze loopvogel) wat vooral ondergetekende niet goed afgaat.
Halverwege Tierra del Fuego moeten we de grens over en dat is een heel gedoe want de Chileense douane is bezig met een 24-uurs staking. We moeten met alle bagage de bus uit en weer in en net als we denken dat we weg mogen rijden komt er een andere official zeggen dat het niet goed is gegaan en moet de bagage weer de bus uit en nu met de hand (voor de vorm) worden doorzocht op fruit en andere verboden in te voeren produkten. Om 21.00 zijn we Punta Arena waar we naar het hotel lopen, waarbij een wiel van de koffer van Corien afbreekt en ze dus de rest van de vakantie de koffer moet dragen :-(
Na lekker vis te hebben gegeten in het orientaalse centrum en chileense pesos te hebben gepind gaan we slapen. Vanmorgen een korte busrit van 3 uur naar Puerto Natales waar we om 12.00 aankomen. Deze stad ligt al tegen de Andes aan het water en we zien de besneeuwde toppen. Verder vandaag energie opdoen voor de komende dagen die we wandelend zullen doorbrengen in Torres del Paine.

• 08 Januari 2010 - 19:27

Riny:

Als ik de foto's zie is 't al geweldig wat jullie allemaal zien laat staan als je er met je neus bovenop staat.

• 08 Januari 2010 - 20:41

Silvan:

succes met het wandelen en nog veel plezier :D

• 10 Januari 2010 - 15:07

Kasper:

:D :) :) :) :)

• 10 Januari 2010 - 15:17

Hanneke:

Goed weer van jullie te horen en heel veel wandelplezier in de komende dagen

Hanneke en Guus

• 10 Januari 2010 - 20:39

Karin Heeskens-Reijn:

Wat een afwisseling! De ruigheid en leegte van het land afgewisseld met de kleurrijke drukte van de stadjes...... Hoop dat jullie nu een prachtige wandeling maken in behapbare dagmarsen met schitterende uitzichten. Geniet nog volop. Corien ik hoop dat je schoenen het goed doen!! Tot ziens

• 11 Januari 2010 - 16:37

Anne Marie En Jos:

Hallo Corien, terwijl jij buiten bereik op trektocht bent, slijten wij aan Wim en zonen onze afghaanse soep en hollandse rodekool.
    Moge het jullie goed gaan. Amuseer je en doe vooral gekke dingen, want straks kan dat niet meer (zo makkelijk)

• 12 Januari 2010 - 10:15

Arjanne:

Hallo Corien, Paul en Jos

Net weer even op jullie site gekeken. Leuk hoor en wat hebben jullie al ontzettend veel gedaan en gezien!

• 12 Januari 2010 - 17:54

Marlies.:

Natuurlijk weer even op de site gekeken; wat ziet alles er geweldig uit ! Nu wordt het tijd om ooievaars- kuitenvet te smeren voor de wandeltochten(als dit niet op voorraad is dan te verkrijgen bij Marlies (ha,ha,) Geniet van de mooie vergezichten en natuur maar dat is aan jullie wel besteed! Veel plezier en we horen weer van jullie!

De Vorstjes.

• 12 Januari 2010 - 18:46

Helga En Arthur:

Hi, Hi, goed te lezen en zien dat jullie allemaal leuke dingen doen daar. Geniet van jullie reis en uiteraard zijn we erg benieuwd naar jullie wandelavonturen. We blijven jullie volgen. groetjes

• 12 Januari 2010 - 21:30

May:

Hallo reizigers,
    Nou, nou, jullie zien wel veel in korte tijd. Ben erg benieuwd naar jullie reisverslagen en foto's. Geniet met volle teugen!!