Varen tussen de ijsschotsen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Varen tussen de ijsschotsen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Varen tussen de ijsschotsen

Door: Corien

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

18 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Wij zijn in het plaatsje El Calefate aangekomen. We hebben hier twee excursies gemaakt. De 1e dag naar de gletsjer Perito Moreno over land met de bus. Bij de gletsjer zijn paden en via trappen loop je naar verschillende platforms voor het uitzicht op de gletsjer. Deze gletsjer is 5 km breed en 80m hoog en beweegt zicht twee meter per dag. Dus wachten op de "ruptures". Als er een stuk ijs valt hoor je een enorme "roar" een soort gebrul met een flinke plons. Erg verslavend, je draait je niet om, veronderstel dat er dan zo'n groot brok ijs afvalt. Erg indrukwekkend en ontzettend mooi.
Dag 2 is een boottocht. De upsala gletsjer is in de baai afgesloten door hele grote ijsschotsen. Hier varen we langs, het is een heel apart uitzicht. Je blijft foto's maken van deze grillige fantastische vormen.De kapitein besluit om naar de Purito Mureno te varen, omdat we bij de Upsala gletjer niet dichtbij kunnen komen. We komen langs twee kleinere gletsjers en gaan dan naar de noordkant van de Purito Mureno.
Dit zijn dagen dat we op de boot onze muts en handschoenen nodig hebben gehad, maar het uitzicht is zo mooi, zo blauw, zo indrukwekkend, zo overweldigend, zo fantastisch

Corien

P.S.1 Wij genieten van al jullie enthousiaste reacties op ons verslag en zijn iedere keer benieuwd naar de volgende reacties, ga zo door !!

P.S.2 we hebben nog een aantal foto´s
toegevoegd aan het vorige reisverslag

• 18 Januari 2010 - 02:57

Robert & Heleen:

Mooi verslag Corien.Dit is echt adembenemend. De natuur is zo prachtig - aan één kant zie je bijna groene bergen, en in de meren gletsjers, een zeer gevarieerde natuur. De reis van je leven !! Liefs aan jullie Alledrie and....keep warm.
    Robert & Heleen

• 18 Januari 2010 - 07:27

Jan:

Schitterend!!! Wat meer kun je zeggen. Sprakeloos wordt je ervan, zo mooi. En een leuk verhaal weer.
    Jullie gaan hierna ook nog een mooie week tegemoet (denk ik).
    Liefs, Jan.

• 18 Januari 2010 - 12:00

Hanneke:

Bedankt voor jullie nieuwe bericht. Goed te zien en te horen dat het zo leuk is. Geniet ervan!

xxx
    Hanneke

• 18 Januari 2010 - 12:48

Hedwig & Geert:

Wederom volop genoten van reisverslag (Corien) en oogstrelende foto,s. Heel veel plezier voor de resterende vakantieperiode! Groetjes van H. en G.

Mooier kan haast niet !!!!!!!
    Wat een indrukwekkende ijsbergen schotsen en plateau's. En inderdaad fantastische kleuren !!!

• 18 Januari 2010 - 15:45

Jacqueline Martens:

Hebben jullie het koud? De outfits ogen heel professioneel. De foto's zijn super. Hier is het een ietsie pietsie koud en het begint te dooien. Echter geen heldere luchten zoals bij jullie. Laat ons nog meer genieten door nog meer foto's. Veel plezier en groeten

• 18 Januari 2010 - 16:40

Elsbeth:

Wat een prachtige foto's. Fijn om met jullie mee te moge genieten!
    veel groeten,
    Elsbeth

• 18 Januari 2010 - 17:03

Pieter Klinkenberg:

Deze site van jullie wordt verslavend, door het leuke en begrijpelijke reisverslag en door de wonderschone foto's. Ik heb Jan een foto als wenskaart gestuurd vanaf deze site, dat was een verrassing voor hem, foto genomen door Jos, als kaart via internet ontvangen van zijn broer, alles is mogelijk.
    Veel plezier en wij genieten ook mee!

• 18 Januari 2010 - 18:58

Wim K:

Dat zijn mooie foto's!! Ik heb even via google maps gekeken waar jullie nu zijn. Vandaag verder van El Chalten naar El Chalten. Ongeveer 300 km naar het westen. Goede reis met mooie vergezichten.
    Liefs, Wim

• 18 Januari 2010 - 19:01

Wim K:

Ik bedoel natuurlijk van El Calafate naar El Chhaltén!

Groeten, Wim

• 18 Januari 2010 - 20:59

Henriette Bouman:

Hoi Jos, Corien en Paul,

wat een ongelofelijk mooie foto's. Fascinerend en bijna onwerkelijk. Het lijkt me geweldig om dit mee te maken en ontzettend leuk dat jullie ons zo laten meegenieten. Nog veel reisplezier en ik kijk uit naar de nieuwe verhalen en foto's.
    liefs en groeten Henriette

• 19 Januari 2010 - 15:13

Marianne S:

Hallo Allemaal,

Wat hebben jullie weer veel moois gezien. Het lijkt zo onwerkelijk.
    Net schuim. Stuur nog maar veel foto's zodat ik ook en beetje mee kan genieten.
    Geniet er nog van, want na zoveel moois moet je echt afkicken hier.

Groetjes Marianne en natuurlijk ook van de rest van de snoepjes.

• 19 Januari 2010 - 18:53

LennPaulBeaJan:

Hallo Corien, Paul en lieve Jos,

bij jullie is nog veel ijs, bij ons dooit alles weg. We vinden het fijn dat jullie volgende week weer terugkomen.

Liefs van ons allemaal.
    x Lenn.

• 20 Januari 2010 - 16:14

Rik En Rina:

ADEMBENEMENDE foto;s schitterend, en dan het verhaal dat jullie etussen in zitten eng hoor. Maar goed wij kijken uit naar de volgende sessie.
    Dikke knuffels rik en rina

• 20 Januari 2010 - 17:45

Wendel:

Hallo reizigers,
    Wat een indrukwekkende foto's en verslagen!
    Het is gewoon om strontjaloers van te worden!
    Ook fijn dat de kerstkaarten voor komende kerst al klaar zijn.
    Ik sprak net Wim, hij klinkt nog aardig monter!
    Fijn!
    Ik had op de eerste mail ook gereageerd maar misschien niet goed gedaan?
    Eigenlijk schrok ik nogal toen Wim belde, ik dacht gelijk het ergste
    gelukkig zijn jullie gewoon heerlijk aan het genieten zo te zien.
    Ik hoop ook snel nog eens de verhalen te horen in Weert.
    geniet de komende dagen volop!
    Wij hebben ook sneeuw maar das toch anders..
    Ik druk zo op dat groene dingetje in de hoop dat jullie mijn reactie ook te zien krijgen...

Keep cool!

Wendel.

• 20 Januari 2010 - 19:34

Helga, Carel, Arthur:

wauw, wat een mooie foto's van al die sneeuw.
    We genieten van jullie plaatjes blijf maar flink knippen. Het wordt straks alleen maar waardevoller. groeten vanuit Leusden