De watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu De watervallen van Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

De watervallen van Iguazu

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

22 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Vandaag gaan we de watervallen van Iguazu bezoeken. Het is hier weer heel anders dan El Chalten, tropisch warm zo´n 30 graden, palmbomen en prachtige bloemen. Ons hotel is een paradijs met een zwembad. Om 9.30 hebben we de bus naar het park. Daar aangekomen beginnen we met de wandeling door het park, eerst lopen we een stukje green trail om het treintje op een ander punt te nemen. Onderweg komen we neusbeertjes tegen, dat zijn een soort aapjes met een lange snuit. Ze zijn erg nieuwsgierig en gewend aan mensen. We nemen foto´s en een neusbeertje gaat in Corien haar rug zak snuffelen of er wat te eten valt. In een oogwenk staat er een hele familie die ook wil weten of er wat te halen valt. Bij het treintje aangekomen zien we een enorme mensenmassa dus besluiten we om te gaan lopen naar het eindstation, waar de route naar ´devils troat´begint. Onderweg komen we prachtige vlinders tegen. Het pad naar ´devils troat´loopt over de snel stromende rivier en na ongeveer 10 minuten komen we aan bij een spectaculair schouwspel. Miljoenen liters water storten zich in een pijlloos diepe afgrond, het is duizelingwekkend om te zien. Wat een geweld, heel mooi. We lopen terug en gaan een ecologische boottocht maken in een rubberboot met een man die ons met de stroom mee laat drijven en af en toe roeiend bijstuurt. Leuk om met een boot door de jungle te varen. Daarna gaan we het Úpper circuit lopen, we komen weer langs spectaculaire uitzichten op de diverse watervallen. Vervolgens lopen we het ´Lower circuit´en worden behoorlijk nat door het stuifwater van de watervallen. Elk uitzicht is weer adembenemend. We lopen verder naar beneden en daar komen we bij de plaats waar we met de speedboot onder de watervallen gaan varen. Ook dat is hartstikke leuk, meer iets voor de Efteling. De stuurman vaart tot bijna onder de watervallen en we worden doornat en hebben veel lol. Na afloop lopen we terug naar de bus en gaan in het hotel nog even lekker zwemmen met een overheerlijke Caripinha cocktail.
Na een heerlijke maaltijd rustig in het hotel en een goede nachtrust worden we opgehaald om naar de braziliaanse kant van de watervallen te worden gebracht. Na de grensformaliteiten gaan we onder begeleiding van een gids het park in en wordt ons opgedragen om stipt op tijd weer bij de bus te zijn na 1 uur en een kwartier (????). Het hotel waar we naar toe gaan ligt echter vlak bij het park, dus we spreken af op eigen gelegenheid na de wandeling naar ons hotel te gaan.
Het pad langs de watervallen is slechts 1200 lang en geeft een mooi overzicht, maar van een grotere afstand. We zie niet veel dieren hoewel er puma, ocelot, tapir, etc voorkomt. Op sommige punten kunnen we wel dicht bij de watervallen komen en we laten ons weer lekker natspetteren. We eten een hamburger waarbij we de neusberen op afstand moeten houden die in grote getalen op het terras rondscharrelen

• 23 Januari 2010 - 06:18

Eugenie:

prachtig die vlinders
    Geniet nog vcan jullie laatste reisdagen en een goede en veilige terugreis.

• 23 Januari 2010 - 07:40

Jan:

Ja prachtig en wat een geweld zal dat zijn dat naar beneden stortende water. Dat is een heel verschil met de dagen ervoor en zeker qua temperatuur. En nat waren jullie in El Chalten ook al geworden, dus dat hoefde niet te wennen. Nog 1 mooie dag en dan naar huis. Een hele goeie reis gewenst!!!
    Liefs, Jan

• 23 Januari 2010 - 08:59

Heleen & Robert:

Prachtig !! Schattig die stoute aapjes. Ja, jammer dat de vakantie nu bijna voorbij is maar, jullie hebben nog zoveel om "te verwerken", daar kun jullie lang op teren en met een warm gevoel aan terug denken. We wensen jullie een hele goede en behouden reis terug naar Kikkerland.
    Liefs,
    H & R

• 23 Januari 2010 - 11:29

Hanneke En Kids:

WOW, het lijkt net als bij Avatar!( Guus)
    Hardstikke mooi.
    En dan wensen wij jullie nu een heel goede terugreis en tot gauw

xxx Hanneke, Kasper, Tom en Guus.

• 23 Januari 2010 - 19:37

Diana En Maarten:

Jos, als Jan nou nog een keer niet mee gaat op zo'n reis, dan ga ik wel mee!! Wat een verhalen en foto's!! Supermooi! Geniet!

xx
    Diaan en Maart

• 24 Januari 2010 - 07:54

Pieter Klinkenberg:

Nou, ik heb genoten van deze prachtige reisverhalen, de sfeer, de prachtige foto's, jullie hebben ons fijn een beetje mee laten genieten, is nu 24/1 en inmiddels ligt er hier in Bergen nh. weer een dik pak sneeuw. Goede terugreis en over jullie reis zal nog lang nagepraat worden, bedankt!
    Pieter