Zoutvlakte van Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Zoutvlakte van Uyuni - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Zoutvlakte van Uyuni

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

22 September 2015 | Bolivia, Uyuni

Vandaag gaan we worden we met de bus naar de Boliviaanse grens gebracht op een hoogte van 4200 meter. Daar stappen we over in jeeps om 3 dagen door de woestijn en de zoutvlakte van Uyuni te reizen. We zitten met 3 Brazilianen en onze Boliviaanse chauffeur in de jeep. De eerste stop is al snel bij Laguna Blanca, een prachtig meer met zoutranden en omringd door vulkanen. Het is een overweldigend beeld met prachtige kleuren. De volgende stop is bij Laguna Verde, een prachtig groen meer aan de voet van de Licancabur Volcano. We maken de nodige foto's en genieten van het uitzicht. Weer op weg komen we langs de Dali Desert, een landschap wat doet denken aan de schilderijen van Dali. We stoppen om fot's te maken. Het landschap is overweldigend. De volgende stop is bij hotsprings waar we even kunnen genieten van een warm bad met een prachtig uitzicht. Na deze heerlijke plons gaan we verder naar de Mañana geisers, een bizar landschap met stoom en borrelende modderpoelen. Vervolgens gaan we op weg naar ons hostel waar we eerst een lunch krijgen en daarna op weg gaan naar Laguna Colorada, een rood gekleurd meer waar duizenden flamingo's te zien zijn. De hoogste pas die we zijn overgegaan ligt op 4800 meter, het hostel ligt op 4200 meter. De kamer delen we met z'n zessen. Na het eten gaan we vroeg naar bed omdat het koud is en we de volgende morgen om 8 uur vertrekken.

• 22 September 2015 - 04:56

Wim:

Ik heb mijn reactie onder het voorgaande verslag gezet. Dat is een betere, uitgebreidere versie. wim

• 22 September 2015 - 08:59

Jan:

Ja, klopt Wim, het voorgaande verslag is uitgebreider, maar deze is dan wel weer met foto's. Ergens iets misgegaan met 't uploaden van de tekst, zodat het er nu 2x op staat.

• 22 September 2015 - 21:06

Corrie:

Mensen, wat een avontuur; jullie zitten in een totaal andere wereld lijkt t. Ik had even geen zin in t.v. en lees de laatste reisverslagen. Zo worden we meegenomen jullie avontuur in. Goeie verslagen en prachtige foto's! National Geographic kan jaloers zijn...
    Blijf genieten en laat ons ook de rest van jullie reis meegenieten!
    Goeie reis verder!!

Hartelijke groet van; Corrie.

Corien, Jos en Paul

We maken met z'n drieen(Jos, Corien en Paul) een rondreis door Peru. We beginnen in Lima en reizen via Huaraz, Arequipa, zoutvlaktes, woestijnen en canyons naar Machu Pichu We komen in de LaPaz, hoogstgelegen hoofdstad ter wereld en in de Heilige Vallei van de Inca's. We zwemmen in warmwaterbronnen en bibberen van de kou op de zoutvlakte.

Actief sinds 19 April 2009