Dag 1 en 2 in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 in Buenos Aires

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

30 December 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Na een lange reis van 24 uur zijn we in Buenos Aires aangekomen. Nou hier is het wel erg lekker, de zon schijnt en het is 30 graden. De eerste dag hebben we nog wat last van de jetlag en zijn ´s morgens om 7.00 klaar wakker en het ontbijt is pas om 8.30. Vandaag gaan we naar Plaza de Maya en omgeving. Onderweg regelen we meteen een aantal zaken zoals een prepaid kaart en het herbevestigen van al onze binnenlandse vluchten. Plaza de Mayo is een mooi plein met mooie gebouwen. Het is minder groot dan we hadden gedacht. Hierna naar Avenida de 9 juli, hier is ook de start van Dakar, het is een brede laan met 18 rijbanen, daarna via park San Martin naar de havens. Dit is een nieuwe buurt met heel veel leuke restaurantjes die in opgeknapte oude pakhuizen zitten.
De volgende dag zijn we eerst bij Tortoni gaan koffiedrinken en daarna naar Plaza de Mayo voor een tour met de toursitenbus, deze zat jammer genoeg helemaal vol en de rij bij de kaartjes was zo ggroot dat we besloten hebben om met de metro naar San Telmo te gaan. Daar hebben we de eerste Tango op straat gezien, heel leuk! Na San Telmo met de gewone bus naar La Boca, naar Caminito met veel kleurrijke huizen, veel touristen en tangodansers. Buenos Aires is een leuke stad die aan Parijs doet denken, maar veel achterstallig onderhoud heeft.

• 31 December 2009 - 10:50

Jan:

Dat ziet er wel lekker zomers uit op de foto's. Scheelt ook zo'n bijna 30 graden met hier. Weer eens wat anders: oud en nieuw in de zomer. Maar.........., wij hebben oliebollen.
    Na een paar dagen Buenos Aires gaat de grote tocht naar het zuiden bijna beginnen. Ik ben heel benieuwd naar de volgende reisverslagen en foto's!
    Liefs, Jan

• 31 December 2009 - 11:31

Heleen En Robert:

Hoi Jos, Paul en Corien. Mooie foto's! Wat doen jullie vanavond ? Wij hebben dus geen oliebollen helaas maar, wel champagne!We wensen jullie alvast een hele fijne en warme jaarwisseling. Liefs Heleen en Robert

• 31 December 2009 - 12:12

Yorick:

Halloooo,

alvast een gelukkig Nieuwjaar met zun 3en

• 31 December 2009 - 13:55

Rik En Rina:

Hoi Jos, fijn dat je het nu al allemaal mooi vind.Dat zegt wat over de rest.Wij verwachten nu ook dat als jij terug komt de tango voor ons danst. Verder willen wij jullie een fijne jaarwisseling wensen en kijken uit naar het volgende verslag.
    Dikke kussen rik en rina.

• 31 December 2009 - 15:30

Riny:

Ha Corien en medereizigers

Zoals gezegd volg ik je op de "voet". Hier sneeuwt 't momenteel 'n beetje en je voelt de vrieskou al in de lucht. Ik ben best wel 'n beetje jaloers op die zomerse temperaturen waar jij nu in vertoeft.
    Voor vanavond : trek je feestjurk maar aan en de "voetjes"van de grond!
    ( Tango ). Ben benieuwd naar de volgende belevenissen van jullie.

Groetjes, Riny

• 31 December 2009 - 15:58

Marian:

Herinneringen komen boven en vooral die heerlijke zomerse temperaturen. Alvast een mooie jaarwisseling voor jullie met z'n drietjes. Vanavond als wij het nieuwe jaar inluiden ben jij vast de Tango aan het oefenen. groetjes Marian

• 31 December 2009 - 16:25

Silvan:

prettig nieuw jaar lieve schat van een moeder

• 31 December 2009 - 16:26

Fabries :

alvast een gelukkig nieuw jaar en nog veel plezier daar

• 01 Januari 2010 - 01:25

Snoepjes:

Hallo Corien, Jos en Paul

Dat ziet er allemaal super uit.
    Wij wensen jullie vanuit het koude Weert een gelukkig nieuwjaar en een mooie reis toe. We blijven jullie volgen.

Groetjes,
    de Snoepjes

• 01 Januari 2010 - 11:41

Jos En Cokkie:

Aller eerst alle beste wensen voor 2010,voor jou Jos en natuurlijk ook voor je reisgenoten.
    Het ziet er geweldig uit.
    Om zo te zien staat jullie nog veel te wachten. We houden het bij. Groeten

• 01 Januari 2010 - 13:36

Henriette:

Hoi Jos en reisgenoten,
    Allereerst wens ik jullie een heel gezond en gelukkig 2010. Wat een mooie kleurrijke foto's het ziet er inspirerend uit! Veel plezier en ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Liefs Henriette

• 03 Januari 2010 - 13:02

John En Anna:

Voor jullie een mooie start van 2010. Natuurlijk is die al begonnen en zo te zien ook voortzetten. Veel plezier en goede ervaringen.