Van Huaraz via Lima naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Van Huaraz via Lima naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Van Huaraz via Lima naar Arequipa

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

11 September 2015 | Peru, Arequipa

Huaraz is een leuke plaats met veel bergsporters. Het lijkt wel of de hele stad in aanbouw is na de aardbeving in 2001. De Peruanen zien er prachtig uit vooral de kleding van de vrouwen, heel kleurrijk met mooie decoraties en leuke hoeden. Vanavond gaat de nachtbus naar Lima. Om 22.00 uur vertrekken we met een comfortabele bus (deken, kussentje, eten en drinken) richting Lima waar we om 6.00 uur aankomen. Meteen een taxi naar het hostel. Helaas kunnen we nog niet op de kamer, inchecktijd is 13.00 uur. Dan maar een wandeling naar de zee waar we bij Starbucks een klein ontbijten nemen. Weer terug in het hostel kunnen we nog steeds niet op de kamer. We besluiten met de snelblus naar het centrum te gaan. Lima valt reuze mee, het Plaza de Armas is mooi en er staan veel mooie kerken, vooral het Franciscaner klooster is erg mooi. 'S Avonds nog een pizzatent gegeten in de buurt van het hostel. Morgen vliegen we naar Arequipa, een woestijnstad op 2380 m omringt door vulkanen en woestijn, een bizar landschap. Het hostel is prachtig, helemaal in Inca/Spaanse stijl met mooie kleuren zoals donkerrood, fel blauw en wit. Het is een hele mooie stad met oude kerken en een groot klooster, een stad in in stad. Morgen gaan we het allemaal uitgebreid bekijken. Foto's uploaden lukt nog niet zo goed, er wordt aan gewerkt

• 11 September 2015 - 08:42

Jan K.:

Leuk verhaal weer. Prachtige reis!

• 11 September 2015 - 18:45

Roland:

Ha Jos,

Wat een leuke verhalen. We volgen jullie verder.
    Liefs Bas en Roland

• 20 September 2015 - 23:05

Lenn Paul Bea :

Wat een prachtige vakantie beleven jullie daar. Genieten maar!!!
    Lieve groet,
    Lenn Paul Bea

Corien, Jos en Paul

We maken met z'n drieen(Jos, Corien en Paul) een rondreis door Peru. We beginnen in Lima en reizen via Huaraz, Arequipa, zoutvlaktes, woestijnen en canyons naar Machu Pichu We komen in de LaPaz, hoogstgelegen hoofdstad ter wereld en in de Heilige Vallei van de Inca's. We zwemmen in warmwaterbronnen en bibberen van de kou op de zoutvlakte.

Actief sinds 19 April 2009