Trekking Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu Trekking Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van Corien, Jos en Paul - WaarBenJij.nu

Trekking Torres del Paine

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Corien, Jos en Paul

14 Januari 2010 | Chili, Torres del Paine

Nou de grote trekking van 5 dagen gaat van start. We komen in de loop van de middag aan in Hosteria Las Torres waar we 2 nachten zullen blijven. We beginnen ´s middags met een wandeling van 3 uur om vast op te warmen voor de grote wandelingen. De omgeving is onbeschrijfelijk mooi, wat een prachtige vergezichten en wat een mooie bloemen. De volgende dag gaan we de wandeling naar de Torres maken. Het is mooi weer en het uitzicht is wederom heel erg mooi. Hoe hoger we komen hoe slechter het weer wordt, het gaat waaien en regenen en de Torres verdwijnen in de wolken. Na een flinke klauterpartij komen we bij het uitzichtpunt, maar geen 3 Torres, wel een mooi meer omgeven door stijle bergen, die gedeeltelijk in de wolken verdwijnen. Na een wandeling van 8 uur komen we weer terug. De volgende dag trekken we verder naar Hosteria Quernos, dit is een wandeling van 4 uur. Het is fantastisch weer en we weer is het landschap adembenemend. We zijn erg onder de indruk van de prachtige berg ´de Quernos´. We krijgen hier een bed met een slaapzak. De hosteria´s zijn wel erg gehorig, maar door de hele dag buiten te zijn en flinke wandelingen te maken, slapen we als een roos. Na Quernos lopen we naar Hosteria Paine Grande aan Lake Pehoe. Halverwege slaan we af naar Vallee del Francis en lopen door naar het uitzichtpunt aan het einde van de vallei. Dit is een wat moelijker traject omhoog, het waait erg hard en af en toe dreigen we van het pad te waaien. Af en toe valt er wat sneeuw. Ook dit is weer prachtig, we hebben uitzicht op een paar gletcher en horen de bergen grommen en zien nu en dan een lawine naar beneden komen. Na 9 uur lopen zijn we blij dat we in Paine Grande aankomen. Hier hebben we een opgemaakt stapelbed in een 4 persoons kamer. De volgende dag in de stromende regen en harde wind lopen we naar Hosteria Grey, een wandeling van 4 uur. We krijgen hier ook een slaapzak en een kamer met 4 stapelbedden. Het is allemaal wat sober, maar wel heel gezellig. De volgende dag is het beter weer en gaan we de gletscher Grey bekijken. Om 13.00 uur moeten we terug zijn om de boot te halen. Dan krijgen we te horen dat de boot niet vaart en dat het niet zeker is of we wel weg kunnen. Het lange wachten begint, wat te doen als de boot niet komt, want de volgende dag gaan we door naar Calafate. Uiteindelijk komt er toch nog een boot die ons meeneemt naar Puerto Natales.

• 15 Januari 2010 - 06:52

Jan:

Prachtige foto's en een mooi verhaal. Wat een geweldige reis is dit toch!
    Liefs en een mooie reis verder!!!

Jan

• 15 Januari 2010 - 07:08

Hanneke En Kids:

Heeeel mooi!! en goed weer van jullie te horen.

Weer een goede reis vandaag.

xxx Hanneke

• 15 Januari 2010 - 08:07

Marian En Coen:

Hoi Paul, Jos en Corien, wat een mooie foto's het zal wel genieten zijn geweest. Nu op naar El Calafate waar het ook prachtig is. Veel plezier nog met deze mooie reis. gr. Marian en Coen

• 15 Januari 2010 - 08:49

Heleen & Robert:

In één woord : prachtig !!
    Tsonge, wat zullen jullie fit (nog fitter) zijn na al die mooie en lange wandelingen.

We wensen jullie nog heel veel plezier.

Liefs,

Heleen & Robert

• 15 Januari 2010 - 09:43

MirC:

Heerlijk, al dat moois!Geweldig he! Wij hopen hier morgen nog te kunnen schaatsen. Liefs!
    1/3

• 15 Januari 2010 - 15:01

Wim :

Indrukwekkende foto's en fijn dat jullie de boot niet gemist hebben! Fijne reis verder en misschien lukt skypen nog een keer

Liefs, Wim

• 15 Januari 2010 - 16:11

May:

Geweldig mooie omgeving. Ik hoop dat jullie wat beter weer krijgen, dan is het nog meer genieten!

• 15 Januari 2010 - 18:54

Marianne S:

Hallo Allemaal,

Prachtige foto's. Het wandelen laat
    ik graag aan jullie over.
    Goede reis nog.

Groetjes,

Familie Snoep

• 15 Januari 2010 - 20:40

Eugenie:

Zeer bijzonder deze foto's.
    Prachtig die ijsschotsen in de natuur.
    Geniet ze verder

• 15 Januari 2010 - 23:36

Rik En Rina:

Hoi stoere mensen, prachtige foto's en een mooi vehaal.
    Wij hopen dat het weer snel opknapt.
    Een goede reis verder en tot horens.

Veel liefs Rik en Rina

• 16 Januari 2010 - 13:10

Pieter Klinkenberg:

Alweer onder de indruk van jullie prachtige reisverhaal en zwaar onderde indruk van die prachtige bijna onwerkelijk mooie foto,s
    groeten, het wordt hier even een kleine dooiperiode en daarna vriest het geloof ik weer, maar das verder niet echt interessant,

groete van je Zwager Pieter

• 16 Januari 2010 - 13:43

Cokkie:

Prachtige natuur en mooie opnamens.
    Hoe zijn de mensen is daar ook nog iets karakteristieks aan?
    Mooie reis.
    Groeten.

• 16 Januari 2010 - 15:48

Pieter Klinkenberg:

Nog even een tip: zet zo,n prachtige foto van dit reisgezelschap als achtergrond op je laptop of desktop, daar word je heel rustig van en je bent a.h.w. ook een beetje op reis.......

• 16 Januari 2010 - 17:42

Riny:

In een woord: geweldig!!!
    Die kleuren van de ijsschotsen zijn zo wonderbaarlijk apart, nog nooit gezien.
    Corien effe wat anders. Vandaag heb ik (samen met jouw Wim) ook 'n prachtige dag beleefd in 'n besneeuwd Zuid-Limburg.Gewandeld en genoten! Volgens Wim ben jij met zijn vrienden op vakantie en was 't wel gerechtvaardigd (in zijn ogen )om met de vriendin van z'n vrouw 'n dagje door te brengen.
    Geniet ze nog van al 't moois wat jullie nog te wachten staat.

• 16 Januari 2010 - 20:52

Bertine:

Hoi Jos, Paul en Corien,
    Wat een geweldig verhaal. Dit is toch een prachtige ervaring. En van de foto's word je wel even stil. Fantastisch. Geniet ze lekker verder.
    Liefs,
    Bertine

• 16 Januari 2010 - 22:11

Silvan En Bronski:

veel plezier nog maals ik zie dat je het naar je zin hebt :P
    ik heb het ook naar me zin we zijn nou aan het indrinken om te gaan stappen
    toedels x silly en bronski

• 17 Januari 2010 - 14:08

Martin En Marianne:

Hallo Paul, Corine en Jos

Terwijl hier net de sneeuw begint te smelten zitten we naar jullie foto's te kijken en jullie verhalen te lezen. wat een byzondere reis! geniet ervan! groet Martin en Marianne

• 17 Januari 2010 - 17:46

Diana En Maarten:

Wow! Hier willen wij ook naar toe.
    Geniet er nog van en maak vooral nog veel mooie foto's!!

Liefs
    Diaan en Maart

• 17 Januari 2010 - 20:00

SBLPB:

hallo avonturiers,

wat een bijzonder mooie foto's en een mooi reisverslag, het einde werd zowaar spannend maar gelukkig liep het goed af.

veel liefs van,
    Steff en Stephan, Brecht, Lenn, Paul en Bea

• 17 Januari 2010 - 20:10

Lenn:

Lieve Jos, Corien,en
    Paul,

Ik wens jullie een hele fijne vakantie nog. Nog een weekje en dan zie ik je weer, Jos.

Liefs van Lenn.